حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1007 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
بازدید از آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک شهرستان سنقر
  • تیر 23, 1403 ساعت: ۱۸:۵۱
  • شناسه : 5241
    1
    در راستای بازدیدهای نظارتی اداره کل استاندارد کرمانشاه انجام شد: سمانیوز، روسای ادارات تایید صلاحیت و نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل در راستای بازدیدهای نظارتی از آزمایشگاه تست هیدرواستاتیک در شهرستان سنقروکلیایی بازدید به عمل آوردند.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

     

    به گزارش خبرنگارسمانیوز، مراکز تست هیدرواستاتیک وظیفه دارند که مقاومت در برابر فشار سیالات را در مخازن مختلف مورد بررسی قرار دهند و ببینند که آیا برای کار کردن آماده اند یا خیر. از طرفی این تست ها که برای مخازن کپسول های آتش نشانی، کپسول های گاز مایع، کپسول های CNG و سایر مخازن مورد استفاده قرار می گیرند کمک می کند تا ظرفیت نهایی یا ماکزیموم سیلندر های مورد نظر به دست بیاید.
    مرضیه قنبریان رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد کرمانشاه گفت: دستورالعمل تست هیدرواستاتیک مخازن تحت فشار یا همان روش کار انجام آزمایش هیدرواستاتیک برای سیلندرها و مخازن به این صورت است که با استفاده از آب، فشار هیدرولیکی مشخصی را به بدنه مخزن وارد می کنند و این کار را تا جایی ادامه می دهند که مخزن کاملاً پر شود و به مدت ۳۰ ثانیه سیلندر را در این فشار بالا نگه می دارند. به حجم حداکثری سیلندر در این آزمایش total volumetric expansion گفته می شود که بعد از رسیدن به این فشار حجم سیالات موجود در مخزن را به تدریج به صفر می رسانند؛ زمانی که فشار به صفر رسید، حجم مخزن کمتر خواهد شد اما به مقدار اولیه خود نمی رسد بلکه کمی بالاتر از حجم اولیه را نشان خواهد داد که به آن افزایش حجم دائمی مخزن یا permanent volumetric expansion گفته می شود. با مقایسه کردن افزایش حجم دائمی مخزن و حجم حداکثری آن به یک عدد می رسیم، حال اگر عدد به دست آمده بالاتر از ۱۰ درصد باشد این مخزن از استاندارد خارج می باشد و دیگر قابل استفاده نیست.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.