حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1043 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
با ترک سیگار و دخانیات خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید
  • بهمن 27, 1402 ساعت: ۱۹:۵۱
  • شناسه : 3593
    1
    معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:دکتر شکیبا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت : استعمال انواع دخانیات و سیگار موجب ۱۲ نوع سرطان از جمله ریه ،حنجره، حفره دهان و حلق، مری، لوزالمعده، مثانه، معده، کبد، روده بزرگ و رکتوم، کلیه و لگن کلیه، دهانه رحم و خون می شود.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     

     

    به گزارش سمانیوز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت :بر اساس تحقیقات انجام شده از هر ۳ تا ۴ مورد مرگ بیمارسرطانی یک مورد مرتبط به سیگار بوده است.

     

    استعمال دخانیات و کشیدن سیگار در بیماران مبتلا به سرطان و بهبود یافتگان از سرطان خطر عدم پاسخ به درمان، خطر عود سرطان و خطر مرگ را افزایش می دهد.

     

    پس از ترک سیگار و دخانیات خطر ابتلا به سرطان (در مقایسه با ادامه سیگار کشیدن) به مرور زمان کاهش می یابد به نحوی که ۵ تا ۱۰ سال پس از ترک خطر ابتلا به سرطان های حنجره، حفره دهان و حلق به نصف کاهش می یابد.

     

    ده سال پس از ترک ،خطر ابتلا به سرطان های مثانه، مری و کلیه کاهش می یابد. ۱۰ تا ۱۵سال پس از ترک خطر سرطان ریه به نصف کاهش می یابد.

     

    ترک سیگار و دخانیات همچنین پاسخ به درمان بیماران سرطانی و احتمالا مرگ و میر ناشی از همه علل را در بیماران مبتلا به سرطان بهبود خواهد بخشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.