حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1007 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
تاثیر ‌۵۰ درصدی معدل در قبولی آزمون کنکور امسال
  • اردیبهشت 11, 1403 ساعت: ۲۱:۰۷
  • شناسه : 4668
    3
    مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: سمانیوز، مدیرکل آموزش و پرورش گفت: تاثیر معدل در کنکور سال گذشته ۴۰ درصد بود، امسال ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد لحاظ خواهد شد.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

    به گزارش خبرنگار سمانیوز سلمان محمدی درنشست خبری که به مناسبت هفته معلم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و مقام معلم در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: ارتقا مقام و منزلت معلمان یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش است.

    وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه معدل نهایی دانش آموزان در کنکور تاثیرگذار شد تاثیر معدل در کنکور سال گذشته ۴۰ درصد بود، امسال ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد لحاظ خواهد شد.

    محمدی در ادامه اجرای طرح رتبه بندی معلمان را براساس شاخص ها و ارزیابی های مختلف عنوان کرد و گفت: بهبود معیشت معلمان یکی از اهداف این طرح بود و هدف اصلی طرح بهبود مهارت آموزشی توانمندسازی و ارتقا جایگاه نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت است.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت بخشی به مدارس دولتی از مهمترین اولویت های آموزش و پرورش در استان است گفت: تلاش ما اینست تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش آموزان ، در راستای بالا بردن معدل دانش آموزان برنامه ریزی کنیم.

    محمدی در ادامه افزود: رتبه بندی معلمان در سال گذشته علاوه بر ارتقای معیشت معلمان، کارهای چون ایجاد فضای رقابتی بین فرهنگیان، توانمندسازی نیروی انسانی، برگزاری دوره های ضمن خدمت و ارائه الگوهای استحقاقی صورت گرفت.

    سلمان محمدی درخصوص برنامه‌های سال جاری افزود: امسال بر دو موضوع مهم از جمله تقویت مدارس دولتی با رویکرد محرومیت‌زدایی به طریق مختلف حضور معلمان برتر به مدارس مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار جهت ارائه تدریس و همچنین ارتقای کیفیت نظام آموزشی با برگزاری امتحانات شبه نهایی و همراه کردن اولیاء در امر آموزش، کیفیت آموزش را ارتقا داده و معدل دانش آموزان استان را بالا ببریم.

    محمدی تصریح کرد: در یک برنامه سه ساله همه مدارس این استان تحت پوشش برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار می‌گیرند که برای مهرماه امسال ۲۰ درصد از مدارس دولتی، ۵۰ درصد از مدارس غیر دولتی و ۵۰ درصد از سایر مدارس خاص تحت پوشش برنامه‌های این سند قرار خواهند گرفت.

    مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: برای اولین بار در کنکور سال گذشته ۲ رتبه تک رقمی داشتیم و دلیل آن معدل نهایی دانش آموزان بود که در کنکور تاثیرگذار شد و مرجعیت به کتاب و معلم در مدارس بازگشت درصد قبولی کنکور در مناطق محروم رشد چشمگیری داشته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.