حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1013 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
دانشجویان مهارت‌آموزی را مطالبه کنند
  • آذر 19, 1402 ساعت: ۱۸:۱۱
  • شناسه : 3108
    1
    رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه: سمانیوز، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دانشجویان باید از اساتید مهارت‌آموزی را مطالبه کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : مرصاد
    پ
    پ

    به گزارش سمانیوز به نقل از شبکه اطلاع رسانی «مرصاد»، محمدنبی احمدی امروز شنبه در همایش «راه مهندسی» که در سالن همایش شهید علیمحمدی دانشکده علوم پایه دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هدر رفت منابع در آموزش عالی بسیار بالاست و صرف آموزش برای دانشجویان کارآیی ندارد.

    رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه دنیای صنعت و اقتصاد دنیای بی‌رحمی است، افزود: دانشجویان باید از اساتید مهارت‌آموزی را مطالبه کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند وارد بازار کار شوند.

    وی با انتقاد از موازی‌کاری و بی‌برنامگی در جذب دانشجو گفت: متاسفانه شاهد هستیم که چندین دانشگاه و مرکز آموزش عالی همزمان در رشته‌های مشابه پذیرش دانشجو دارند و بعضاً بدلیل کمبود دانشجو برخی از اساتید در رشته‌های غیر مرتبط تدریس می‌کنند و این یک آفت بزرگ است.

    احمدی با اشاره به بودجه اندک دانشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار دانشگاه و مرکز آموزش عالی در کشور با بودجه هفت میلیارد دلار وجود دارد در حالیکه برخی کشورها مثل عربستان تنها با ۴۲ دانشگاه بودجه سالانه آنها بیش از ۵۰ میلیارد دلار است.

    وی تصریح کرد: دانشگاه‌های آمریکا و آلمان و.. هزینه هنگفتی برای ورود دریافت از دانشجویان دریافت می‌کنند و تعداد زیادی دانشجو در صف پذیرش هستند چرا که عمده فعالیت آنها روی مبحث مهارت‌آموزی است.

    احمدی با اشاره به اینکه رمز موفقیت و تمرکز دانشگاه‌های کشورهای توسعه یافته بر مهارت‌آموزی و کار میدانی است، گفت: متاسفانه بسیاری از دانشجویان صرفاً به آموزش‌های نظری اکتفا می‌کنند که این موضوع آسیب‌زا است و باید از دانشگاه بخواهند که بستر آموزش‌‌های مهارتی را فراهم کنند.

    رئیس دانشگاه رازی با بیان اینکه در قانون چیزی کم نداریم، گفت: در اجرا دچار مشکل هستیم و از طرفی دانشجویان به قوانین مصوب شده توجه کنند و از مسئولان مطالبه کنند.

    وی ادامه داد: بر اساس طرح‌های مصوب شهید وزوایی و شهیدصیاد دانشجویان دو روز در هفته در صنعت کار می‌کنند و حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و همچنین معاف از خدمت سربازی می‌شوند.

    احمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌ای و مهندسی گفت: بزرگان دانشمندی همچون شهید دکتر علیمحمدی، شهید تهرانی‌مقدم و شهید شهریاری با کار اعتقادی، مهارت‌آموزی و کار میدانی دنیا را متحیر کردند.

    گفتنی است در این مراسم با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه و رئیس دانشگاه رازی از کتب ۱۲ گانه راه مهندسی رونمایی شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.