حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1015 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
دانشگاه رازی اولین دانشگاه کشوری متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
  • تیر 29, 1402 ساعت: ۱۳:۵۰
  • شناسه : 2190
    3
    رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه: سمانیوز، نشست خبری دکتر محمد نبی احمدی رئیس دانشگاه رازی استان کرمانشاه با موضوع پنجره خدمات دولت با اصحاب رسانه
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

    به گزارش سمانیوز، دکتر محمد نبی احمدی در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم و در مدح امام حسین ( ع) گفت : نگاه به امام حسین (ع) باید عمق پیدا کند و مهمتر از سینه زنی و عزاداری و…. در ایام محرم اینست که امام حسین (ع) را عملا وارد زندگی خودمان کنیم .

    وی افزود : دانشگاه رازی اولین دانشگاهی است که به پنجره خدمات دولت الکترونیک متصل شده است و خدمات را در بستر این اتصال انجام می دهد و بخشی از این خدمات هوشمند است و ۶۰ درصد خدماتش را یکپارچه سازی کرده است.

    دکتر احمدی افزود:دولت امسال ملزم کرده است که باید ۲۰ خدمات هوشمند و پکپارچگی خدمات نیز به طور کامل محقق شود.

    در ادامه عنوان کرد: امسال دو برنامه مهم دانشگاه رازی ایجاد خدمات هوشمند و یکپارچه سازی خدمات است و در حال حاضر ۸۶ درصد خدمات دانشگاه الکترونیکی شده، ۶۰ درصد خدمات یکپارچه سازی شده و ۲۰ درصد خدمات نیز به صورت هوشمند درآمده است.

    احمدی افزود: در بحث هوشمندسازی خدمات دولت سیزدهم توجه ویژه ای به این موضوع داشته و براساس بودجه سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به اتصال به پنجره واحد خدمات دولت و پنجره واحد دولت هوشمند شدندو دانشگاه رازی هم این موضوع را به عنوان یکی از اولویت های کاری خود مطرح کرده است.

    دکتر احمدی با بیان اینکه دانشگاه رازی به عنوان اولین دانشگاه کشور به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند متصل شده است بنابراین دانشگاه رازی نقش اصلی در توسعه پنجره واحد خدمات دولت در سطح علوم،تخقیقات و فناوری دارد و مجری توسعه این مهم در سطح وزارتخانه است.

    محمدنبی احمدی یادآور شد: وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات محدوده زمانی را برای همه دستگاه های دولت معین کردند که در شهریور ماه ۱۴۰۲ خدمات را در بستر اتصال ارائه دهنده هوشمندسازی کنند،با این حال دانشگاه رازی دو ماه زودتر از موعد مقرر به عنوان اولین دانشگاه در کشور خدمات خود را در این بستر ارائه می دهد.

    در ادامه رییس دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: دانشجویان در گذشته چون مهارت کسب نمی کردند موقع استخدام در بخش صنعت نمی توانستند در گلوگاه های اقتصادی سوار شوند اما با این طرح دانشجو به طور همزمان با مشکلات بخش صنعت آشنا می شوند و می توانند که در بخش های مهم استخدام شود.

    احمدی گفت: این طرح نشانگر اینست که در دانشگاه رازی مسئله ما صرفا آموزش نیست و در تلاش هستیم اشتغالزایی و کارآفرینی هم به طور موثری دنبال شود.
    دانشگاه رازی علاوه بر کارکرد آموزشی، کارکرد مهارت‌آموزی را در دستور کار دارد تا سبب اشتغالزایی پس از تحصیل شود.

    وی با بیان اینکه دانشگاه رازی سال گذشته سومین دانشگاه مهارت‌محور کشور بوده، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در استان و برای دومین بار در کشور (بعد از یزد) طرح بورسیه شغلی در صنعت در دانشگاه رازی کرمانشاه مطرح شده است.

    درادامه این نشست، دکتر عبدالحسین فتحی مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دانشگاه رازی در سخنانی اظهار داشت: قبل از اینکه وزارت ارتباطات موضوع راه‌اندازی پنجره‌های هوشمند و ارائه خدمات الکترونیک را مطرح کند، در سال ۹۷ و ۹۸ یک در این جهت برداشتیم. فرآیندهای مختلف را ابتدا در دانشگاه احصا و دسته‌بندی و کدگذاری کردیم و بخشی از آنها را که سامانه‌های فعلی آن را پوشش نمی‌دادند، از طریق یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه، اقدام به طراحی سامانه‌ها و ارائه آنها در قالب سامانه میزخدمت به دانشجویان و همکاران هیئت علمی و کارمندان دانشگاه پیاده‌سازی شد و در اختیار آنها قرار گرفت.

    همچنین دکتر امین زارع مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه رازی در سخنانی ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران در این نشست، با اشاره به ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری و.. دانشگاه، نقش موثر رسانه‌ها در انعکاس دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌ها را یادآور شد.

    وی همکاری و تعامل هر چه بیشتر دانشگاه و رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و خواستار انعکاس گسترده ظرفیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه در سطوح ملی، منطقه‌ای و استانی توسط اصحاب رسانه شد.

    دکتر زارع رسانه‌ها را پل ارتباطی میان جامعه و دانشگاه دانست و ابراز امیدواری کرد که برگزاری نشست‌های رسانه‌ای در دانشگاه به صورت منظم ادامه یابد.

    دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین استان ،هم اینک از وجود بیش از ۴۶۵ عضو هیات علمی و ۴۸۷ کارمند پرتلاش بهره می برد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترای عمومی و دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.