حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1015 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
دانشگاه رازی کرمانشاه و رسانه ها، دستان یکدیگر را به مهر فشردند
  • خرداد 5, 1402 ساعت: ۲۱:۰۲
  • شناسه : 1758
    1
    سمانیوز/رییس دانشگاه رازی کرمانشاه -نقش رسانه ها، برای پیوند این دانشگاه با جامعه ، بخش صنعت، انعکاس فعالیت های علمی تحقیقاتی آن و نقش آفرینیش در تصمیم گیری های راهبردی استانی و منطقه ای را بسیار مهم ارزیابی کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : ژیوار
    پ
    پ

    دکتر احمدی در نشستی با پیشکسوتان فرهیخته و فعالان رسانه ای، که از مدیر مسئولان رسانه های رسمی استان کرمانشاه هستند، با بیان اینکه دانشگاه رازی ، مادر دانشگاه های استان است که می تواند بر رویکردهای آنها نیز تاثیرگذار باشد، خاطر نشان کرد : دانشگاه رازی با بیش از نیم قرن فعالیت علمی آموزشی، دارای ۱۷ دانشکده، ۴۶۰ عضو هیئت علمی و حدود ۱۱ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترا است که سالانه تولیدات علمی تحقیقاتی فراوانی دارد و می تواند به صورت میدانی یا مشورتی به رشد و پویایی بخش صنعت ، کشاورزی و خدمات استان کمک و در تدوین و اجرای برنامه های خرد و کلان چشم اندازی استان نیز نقش ایفا کند و بی شک، رسانه ها در تحقق این مهم تاثیر بسزایی دارند.

    دکتر احمدی- افزایش ۱۱ رتبه ای دانشگاه رازی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام isc – انتخاب ۷ نفر از اعضاء هیئت علمی این دانشگاه در سال ۱۴۰۰۲ به عنوان دانشمندان پر استناد یک درصد برتر جهان و برگزیده شدن ۱۷ نفر از اعضاء هئیت علمی آن به عنوان دانشمندان پر استناد دو درصد برتر جهان را از جمله افتخارات دانشگاه رازی و نشانه رشد و بالندگی علمی آن در مقایسه با دهه گذشته ارزیابی کرد.

    رییس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: نخستین بار در طول فعالیت نیم قرنی دانشگاه رازی، اواخر سال گذشته، دو نفر از اساتید و دانشمندان برتر این دانشگاه یعنی پروفسور دانیال کهریزی- استاد تمام رشته کشاورزی- و همچنین دکتر یاسر شهبازی- دانشیار دامپزشکی- از سوی وزارت علوم، تحقیقات ‌و فناوری به عنوان ۲ استاد نمونه ی کشوری برگزیده شدند و‌ البته نکته قابل توجه دیگر اینکه، دانشگاه رازی و دانشگاه تهران ، تنها دانشگاه های ایران بودند که دو استاد نمونه کشوری داشتند و این بیانگر سطح علمی بالای هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور است.

    وی، پروفسور شمسی پور-عضو هیئت علمی دانشگاه رازی، رئیس انجمن شیمی ایران و از دانشمندان برجسته جهان- را یکی دیگر از سرمایه ها و افتخارات دانشگاه رازی کرمانشاه اعلام کرد و اظهار داشت: این دانشمند وارسته شیمی، سال گذشته به عنوان سرآمد دانشمندان ایران برگزیده شد و علاوه بر اینها، بیش از ۱۵۰ نفر از اعضاء هیئت های علمی دانشگاه های برتر کشور، دانشجو دکترای تخصصی پروفسور شمسی پور بوده اند.

    همچنین وی ، نقد سازنده را زمینه ساز رشد هر سیستم و جامعه ای دانست و خاطر نشان کرد: دانشگاه رازی از نقدهای دلسوزانه و راهگشای اصحاب رسانه استقبال می کند و با افتخار پذیرای آنها است.

    در ادامه این نشست، پیشکسوتان فرهیخته و دیگر مدیر مسئولان رسانه های استان کرمانشاه به ایراد سخن پرداختند.

    آنها، گسترش و تعمیق همکاری دانشگاه ها از جمله دانشگاه رازی کرمانشاه با رسانه های رسمی استان را از جمله مطالبات دیرین جامعه ی رسانه ای استان اعلام کردند و از دکتر احمدی درخواست کردند تا با بر طرف کردن بروکراسی اداری، روند ارتباط اصحاب رسانه با اساتید و صاحبان فکر و اندیشه دانشگاهی را آسان کند.

    ایجاد رشته های مرتبط با حوزه رسانه در دانشگاه رازی و سپردن امور روابط عمومی به کسانی که دارای دغدغه و سواد رسانه ای هستند، از دیگر مطالبات جامعه ی رسانه ای استان کرمانشاه از رئیس دانشگاه رازی بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.