حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۰ آبان , ۱۴۰۳ Sunday, 10 November , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1078 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
دوره آشنایی با نظام علمی کاربردی ویژه مدرسان در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه برگزار شد
  • خرداد 14, 1402 ساعت: ۲۲:۲۸
  • شناسه : 1825
    5
    رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه: سمانیوز/ دوره آموزشی یک‌روزه آشنایی با نظام علمی کاربردی برای 30 نفر از مدرسان علمی کاربردی، توسط این واحد استانی برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

    به ‘گزارش سمانیوز، دوره آموزشی یک‌روزه آشنایی با نظام علمی کاربردی برای ۳۰ نفر از مدرسان علمی کاربردی، توسط این واحد استانی برگزار شد.

    رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه ضمن اشاره به دوره های کوتاه مدت اظهار داشت: مدرسان این دانشگاه می توانند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف دانشگاه و اجرای دوره های کوتاه مدت داشته باشند. وی همچنین بر لزوم اجرای صلاحیت حرفه ای در دانشگاه ها تاکید کرد.

    دکتر شفیعی با اشاره به تضمین شغل در رشته های علمی کاربردی ابراز داشت: ارتباط دانشگاه با بخش صنعت و تدوین و تصویب برنامه های درسی مورد نیاز و مبتنی بر نیاز بازار و صنعت موجب شده است تا مراکز آموزش علمی کاربردی صنعتی بتوانند برای فارغ التحصیلان خود مشاغل را تضمین کنند. از این رو کمک شایان و قابل توجهی به اشتغال استان و کاهش نرخ بیکاری خواهیم داشت.

    در این جلسه، سلیمانی در مبحث قوانین و مقررات آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با محور ارائه مهارت، فناوری و برنامه‌ریزی درسی به ارائه برخی مباحث مهم به مدرسان پرداخت.

    در این دوره مدرسان با تعریف و ماهیت آموزش علمی کاربردی و تفاوت آن با آموزش نظری و دستگاه‌های اجرایی متولی آموزش‌های شغلی در کشور آشنا شدند. تاریخچه و شکل گیری این دانشگاه، نوع آموزش، عناصر آموزشی، مشخصه‌های نظام آموزشی، آموزش در محیط کار، الگوی تدوین برنامه درسی، آنالیز توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی، آموزش در حین کار و آشنایی با ۵ نظام آموزشی برتر در جهان از دیگر مباحثی بود که به تشریح و تببین آنها پرداخته شد.

    شایان ذکر است ریزمحتوای آشنایی با نظام علمی کاربردی، آشنایی با ۴ نسل دانشگاه‌های کشور و به طور ویژه شناخت دانشگاه نسل سوم و اهداف آن به عنوان دانشگاه کارآفرین، آشنایی با جایگاه و سیستم آموزشی دانشگاه، تفاوت آن با سایر نظام‎های آموزشی، ضرورت اجرای دوره‌های مهارتی علمی کاربردی، ساختار و سطوح آموزش، نقاط ضعف و قدرت آن و برخی وظایف اصلی مدرسان و شیوه تدریس از جمله عنوان های مورد اشاره در این دوره بود.

    در ادامه کولانی به مباحث مربوط به مدرسان در حوزه مدرسان، تربیت مدرس ، سامانه های دانشگاه و قراردادهای مدرسان و … پرداخت.

    گفتنی است در پایان هر بخش،پرسش و پاسخ با مشارکت اکثریت حاضرین برگزار شد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.