به گزارش سمانیوز، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته سامانهای که فعال شد در راستای خدمت به مردم، سامانه ۱۶۶۶ بود. سامانه ۱۶۶۶، سامانهی غیرحضوری یا سامانه رسیدگی به شکایات و پاسخگویی است که تحت عنوان سامانه شهروندی یا سامانه ۱۶۶۶ معرفیشده است.
وی افزود: این سامانه در حال حاضر در اختیار عموم شهروندان است برای ارائه هر نوع شکایتی و سؤالی از سازمان بیمه سلامت، از شرکای کاری یا به عبارتی طرفهای قرارداد بیمه سلامت یا مراکز درمانی طرف قرارداد دارند.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان کرد: شهروندان میتوانند که خیلی راحت با تلفن همراهشان و از طریق سامانه ۱۶۶۶ شرح ماوقع را بنویسند. کارکنان بیمه سلامت ۲۴ ساعته آمادهاند که پاسخگوی این عزیزان باشند. همکاران بنده شرححال را میگیرند و موضوع را پیگیری میکنند. درصورتیکه قصوری از طرف مرکز طرف قرارداد یا مراکز درمانی رخداده باشد، صد در صد بر خود خواهد شد و اجازه نمیدهیم که حق این افراد پایمال بشود. ما بهنوعی خودمان را وکیل این افراد میدانیم در این مراکز درمانی.
وی افزود: هر نوع سؤالی در خصوص درمانهایشان در مراکز درمانی یا هزینههایی که پرداخت کردند، میتوانند از طریق این سامانه سؤال بفرمایند و ما خوشحال میشویم که در خدمت این عزیزان باشیم و جواب آنها را بدهیم.
تحویلیان در خصوص دیگر قابلیتهای این سامانه چنین گفت: از قابلیتهای دیگر این سامانه شهروندان میتوانند استفاده کنند. از این قابلیتها به صورتی موردی میتواند اشاره کرد به: تمدید بیمه، را میتوانند از طریق این سامانه انجام بدهند. صدور بیمهنامه جدید یا اخذ بیمه فرد جدید از دیگر قابلیتهای این سامانه است.
تحویلیان خاطرنشان کرد: سه دهک اول جامعه ازلحاظ آزمون وسع مالی، به عبارتی افرادی که در توان مالی جزو سه دهک ضعیف و پایین جامعه محسوب میشوند، برای همیشه بهطور رایگان بیمهشدهاند. درواقع افراد جزو این سه دهک بلکه بهصورت خودکار شامل بیمه سلامت شدهاند .
ثبت دیدگاه