حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1015 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
قرارداد خرید تضمینی برق با کسانی که نیروگاه های تجدیدپذیر احداث کنند
  • مرداد 19, 1402 ساعت: ۷:۲۴
  • شناسه : 2329
    1
    مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب: سمانیوز، مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب: شرکت برق منطقه‌ای غرب مسؤلیت تامین و انتقال برق در سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان را برعهده دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

    به گزارش سمانیوز، مهندس اسدی بیان کرد: باتوجه به اینکه دولت برنامه حمایت از نیروگاه های تجدیدپذیر را در دستورکار قرار داده، لذا از ایجاد این نیروگاه ها حمایت کرده و با کسانی که نیروگاه های تجدید پذیر احداث کنند، قرارداد خرید تضمینی برق می بندیم.

    اسدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو نیروگاه آبی در سنندج و سرپلذهاب داریم و یک نیروگاه خورشیدی هم در استان کردستان به ظرفیت ۱۳ مگاوات در مراحل آخر نصب و راه اندازی قرار دارد.

    وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه هم تاکنون برای احداث ۱۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی مجوز سرمایه گذاری صادر شده که البته باتوجه به سرمایه گذاری اولیه‌ای که نیاز دارد، بانک ها باید حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشند.

    علی اسدی در ادامه گفت : شرکت برق منطقه‌ای غرب مسؤلیت تامین و انتقال برق در سه استان کرمانشاه ، همدان و کردستان را برعهده دارد ، خوشبختانه یک نقطه قوت در این شاخص اینست که تولید برق ما بیشتر از مصرف است این نشانه زیرساخت‌های قوی در استان و حوزه شرکت برق منطقه‌ای است.

    اسدی در خصوص وضعیت مصرف برق در استان افزود : در حال حاضر ۲۹ درصد از برق مصرفی منطقه غرب در بخش صنعتی ، ۱۵ درصد کشاورزی ، ۱۵ درصد عمومی ، ۳۲ درصد خانگی است که این میزان در کرمانشاه در بخش صنعتی ۲۵ درصد ، در بخش کشاورزی ۱۹ درصد ، در بخش عمومی ۱۱ درصد ، در بخش خانگی ۳۶ درصد و در بخش سایر مصارف هم ۹ درصد است .

    وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت مصرف برق به یک فرهنگ تبدیل شود ، عنوان کرد : خوشبختانه طی سال جاری مصرف برق در بخش خانگی در هر سه استان کرمانشاه ، کردستان و ایلام رشدی نداشته که نشان از مدیریت مصرف برق دارد .

    اسدی با اشاره به اینکه برق صنایع در تابستان امسال به هیچ عنوان قطع نشده است گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده از صنایع درخواست کردیم تعطیلی روز جمعه خود را بین روزهای دیگر تقسیم کنند و در صورت کاهش بار در ساعاتی از روز بعد از آن اجازه مصرف بیشتر از دیماند به آن‌ها داده شد.

    وی گفت: هر یک مگاوات سرمایه‌گذاری یک میلیون دلار هزینه دارد، همچنین نیروگاه‌های گازی زاگرس ۶۴۸ مگاوات ظرفیت دارد و برنامه‌ریزی شده، که با تکمیل خط سیکل ترکیبی به ظرفیت نیروگاه افزوده شود.

    اسدی با اشاره به اینکه نیروگاه دالاهو در اسلام‌آباد غرب ظرفیت بالایی دارد و جزو دومین نیروگاه راندمان بالای کشور است گفت: راندمان این نیروگاه حدود ۵۶ درصد است و دو نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی در مدار دارد و سیکل ترکیبی آن ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تلاش می‌شود تا پایان سال به مرحله تولید برسد.

    وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه هم تاکنون برای احداث ۱۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی مجوز سرمایه گذاری صادر شده که البته باتوجه به سرمایه گذاری اولیه‌ای که نیاز دارد، بانک ها باید حمایت های لازم را در این زمینه داشته باشند.

    وی با بیان اینکه ۹۲ درصد تعداد صنایع کشور بدون محدودیت برق مصرف می‌کنند و هیچگونه خاموشی برای آن‌ها اعمال نمی‌شود عنوان کرد: مصرف برق صنایع شهرک صنعتی استان بیش از هفت درصد و صنایع بزرگ ۱۱ درصد افزایش یافته است و به طور نمونه صنایع سیمان استان ۱۲ درصد بیشتر از گذشته برق دریافت کرده‌اند.

    اسدی با اشاره به اینکه باید تلاش شود مصرف برق به سمت مولد و صنعت برود گفت: مصرف برق بخش صنعتی استان از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد رسیده است و این نشان می‌دهد صنعت در حال رشد است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.