حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1015 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
پرداخت ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی به بیماران صعب العلاج
  • اسفند 10, 1401 ساعت: ۱۸:۵۵
  • شناسه : 990
    3
    مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: سمانیوز/ بر اساس دستورالعمل بیمه سلامت، همه هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج رایگان خواهد بود.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

    سمانیوز، مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: از زمان راه‌اندازی صندوق حمایتی بیماران صعب‌العلاج در استان تاکنون مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی به این بیماران پرداخت شده است.

    رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: بر اساس دستورالعمل بیمه سلامت، همه هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج رایگان خواهد بود.

    مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه افزود: این اقدام در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و همچنین شعار بیمه سلامت مبنی بر اینکه بیمار نباید جز رنج بیماری، رنج دیگری داشته باشد بوده است.

    وی گفت: از نیمه دوم امسال این صندوق با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان تعداد ۱۰۷ بیماری صعب‌العلاج را تحت پوشش قرار داد و به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

    تحویلیان با بیان اینکه تاکنون هزار پرونده مورد ارزیابی قرار گرفته، گفت: از زمان راه‌اندازی صندوق حمایتی بیماران صعب‌العلاج در استان تاکنون از سهم سازمان و این صندوق ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه درمانی به این بیماران پرداخت شده است.

    وی به برخی از این بیماری‌های صعب‌العلاج اشاره کرد و گفت: بیماری پروانه‌ای، اوتیسم، سکته‌های مغزی، انواع سرطان ها، بیماری‌های مزمن روانی، بیماری‌های ناشی از عوارض دیابت همچون عوارض قلبی، کلیوی، صرع، پارکینسون و انواع پیوند‌ها از جمله پیوند‌های کلیه، سلول‌های بنیادی، قلب، پانکرانس روده، ریه، آسییب‌های شنوایی، آسیب‌های نخاعی، هپاتیت، سوختگی‌ها و… از جمله بیماری‌های هستند که تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته اند.

    وی افزود: لیست اسامی این ۱۰۷ نوع بیماری در پورتال اداره کل بیمه سلامت استان کرمانشاه به آدرس http://Ks.ihio.gov.ir در بخش اطلاعیه قابل مشاهده است. مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت در قسمت حمایت‌های دولت، بیماری‌های صعب العلاج اسم خود را ثبت کنند برای ورود به این سامانه کد ملی به عنوان کلمه عبور و تلفن همراه به عنوان رمز عبور استفاده می‌شود.

    این مسئول ادامه داد: اگر از طرف معاونت درمان علوم پزشکی استان تماسی گرفته نشد بیماران می‌توانند به اداره بیمه سلامت واقع در خیابان شهید جعفری واحد بیماران خاص مراجعه و تشکیل پرونده دهند.

    وی گفت: بیماری که در سامانه ثبت نام کند و پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهد نشان دار شده و در همه مراکز درمانی اعم از خصوصی یا دولتی هزینه‌های دارویی بیمار رایگان خواهد شد.

    تحویلیان با تاکید بر اینکه پرداخت هزینه درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج منوط به ثبت نام در سامانه مربوطه و نشان‌دار شدن آن‌ها است، از این بیماران خواست هرچه سریع‌تر در سامانه مربوطه ثبت نام کنند. تمامی افرادی که بیماری خاص یا صعب العلاج دارند باید ابتدا در سامانه شهروندی به آدرس www. bimehsalamatiranian. ir ثبت نام نمایند تا پس از تائید یه و بررسی دانشگاه علوم پزشکی استان و ثبت نام و نشان دار شدن این افراد در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (RDA) جهت دریافت خدمات از سوی دانشگاه به بیمه سلامت استان معرفی شوند.

    وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از نیمه دوم سال جاری، گفت: اسناد هزینه‌کرد درمانی بیماران خاص و صعب العلاج از ابتدای مهرماه سال جاری که به هر دلیلی پذیرش نشده است، پذیرش و پس از بررسی مستندات و مدارک و راستی آزمایی مستقیماً (خارج از شمول) به حساب بیمار واریز می‌شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.