حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1015 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
کار عالمانه و مجاهدانه که چند رکورد را در کرمانشاه شکست/ یک تیر و چند نشان
  • تیر 22, 1402 ساعت: ۲۲:۲۸
  • شناسه : 2150
    2
    سمانیوز، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بیکاری کشور، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در بهار ۱۴۰۲ را ۱۰.۲ درصد اعلام کرده است. این آمار در مقایسه با نرخ ۱۵.۴ درصدی بهار سال ۱۴۰۱ یک کاهش چشمگیر و بی سابقه ۵.۲ درصدی را نشان می دهد؛ اقدامی که چند رکورد را شکسته است.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

    به گزارش سمانیوز، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در بهار امسال از ۶ استان کشور بهتر است و به عبارتی کرمانشاه دیگر در صدر جدول بیکاری کشور قرار ندارد.

    البته آمارهای خوشحال کننده و رکوردشکنی های امید آفرین به همین ۲ مورد محدود نمی شود و این موفقیت به دست آمده زمانی ابعاد گسترده آن مشخص می شود که با آمار دو دهه اخیر استان مقایسه شود.

    با بررسی نرخ بیکاری استان در ۲ دهه اخیر، مشخص می شود که نرخ ۱۰.۲ درصد، کمترین نرخ بیکاری در طول ۱۸ سال اخیر است. در طول همین بازه زمانی گاهی نرخ بیکاری حتی تا ۲ برابر وضعیت فعلی هم افزایش یافته است، مانند بهار ۹۶ و پایان دور اول دولت تدبیر و امید که نرخ بیکاری از مرز ۲۰ درصد هم گذشت.

    همچنین اگر به لحاظ رتبه بیکاری کرمانشاه در کشور مقایسه کنیم، رتبه ۷ بیکاری در بهار ۱۴۰۲ هم یک رکورد محسوب می شود و براساس گزارش های مرکز آمار ایران، این جایگاه در کرمانشاه طی ۱۰ سال اخیر سابقه نداشته است. حتی در سال های ۱۳۹۵ تا ۹۷ کرمانشاه در صدر جدول استان های دارای بیشترین نرخ بیکاری فصل بهار در کشور بوده است.

    علاوه براین استان کرمانشاه شاهد یک موفقیت دیگر در میزان بهبود نرخ بیکاری در فصل بهار هم بوده است. براساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط نرخ بیکاری کشور در بهار ۱۴۰۲، ۸.۲ درصد بوده که نسبت به بهار ۱۴۰۱(۹.۲ درصد) یک درصد بهبود یافته در حالی که نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۵.۲ درصد بهبود همراه بوده و این میزان کاهش بیش از ۵ برابر میانگین کشوری است.

    بی شک یکی از علل جهش مثبت و بهبود رتبه کرمانشاه در جدول بیکاری، تسهیل کسب و کارها بوده است به طوری که بر اساس گزارش وزارت امور اقتصاد و دارایی که به تازگی منتشر شده است، استان کرمانشاه در یک سال اخیر به ۹۲.۵ درصد درخواست‌های مجوز کسب و کار “پاسخ به موقع” داده و با صعود سه پله ای، موفق به کسب رتبه ۵ در بین همه استان ها شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.