حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1015 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
کرمانشاه بزرگترین صادرکننده برق به کشورهای همجوار
  • بهمن 21, 1402 ساعت: ۲۰:۳۱
  • شناسه : 3473
    1
    مدیرعامل برق منطقه ای غرب گفت: مدیرعامل برق منطقه ای غرب گفت: در زمانی که اضافه تولید وجود داشته باشد صادرات برق به کشورهای هم جوار انجام می شود واین باعث ارز آوری خواهد شد.
    ارسال توسط :
    پ
    پ

     

     

     

    به گزارش خبرنگار سمانیوز، جعفر الفتی نیا مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمانشاه در نشست خبری امروز (۲۱ بهمن) با حضور خبرنگاران گفت: صنعت برق از سه قسمت تولید، توزیع و انتقال تشکیل شده است که وظیفه انتقال برق بر عهده شرکت برق منطقه‌ای است.

     

    الفتی نیا در ادامه گفت: فعالیت برق منطقه ای غرب در سه استان کردستان، ایلام و کرمانشاه است و حدود ۴/۲ دهم جمعیت کرمانشاه را مشترکین ما تشکیل می دهند.

     

     

    وی در ادامه افزود: در استان کرمانشاه سه نیروگاه گازی زاگرس، نیروگاه حرارتی بیستون و نیروگاه سیکل حرارتی دالاهو، یک نیروگاه گازی کوچک در اسلام آباد غرب و چند نیروگاه تولید پراکنده داریم که مجموع ظرفیت آنها ۴۳ مگاوات است و ۱۵٫۷مگاوات آن مربوط به استان کرمانشاه می باشد.

     

    وی بیان کرد: امسال بیشترین میزان مصرف برق در استان ۹۷۰ مگاوات بوده و با مدیریت مصرف برق طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در بخش خانگی هیچ خاموشی نداشتیم.

     

    الفتی نیا یکی از مهمترین پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال را توسعه پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه بیستون در استان کرمانشاه دانست وافزود: دیگر پروژه‌ها در بیجار و مریوان افتتاح شدند.

     

    وی با اشاره به افزایش ظرفیت پست شهرستان قصرشیرین در قالب یکی از پروژه‌های افتتاحی دهه فجر امسال با ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان، گفت: با این افزایش ظرفیتی که اعمال شد، در اربعین پیش رو هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای نخواهیم داشت و برق پایداری را در پایانه مرزی خسروی خواهیم داشت، هر چند در اربعین گذشته نیز با وجودی که قریب یک میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین از مرز خسروی در استان کرمانشاه تردد کردند، قطعی برق نداشتیم.

     

    الفتی‌نیا با اشاره به اینکه ظرفیت نصب شده نیروگاهی در سه استان ۳۹۵۷ مگاوات است که ۲۲۲۱ مگاوات آن مربوط به استان کرمانشاه است، گفت: ۸۷۱۶ کیلومتر مدار خط انتقال و فوق توزیع در این سه استان وجود دارد.

     

    الفتی نیا مدیرعامل برق غرب افزود: تعداد روستاهای برقدار اوایل انقلاب ۱۱۶ روستا بود اما تا سال ۱۴۰۲ به رشد ۲۲ برابری بعنی به ۲۵۶۴ روستا رسیدیم.

     

    وی بیان کرد: تعداد مشترکان برق در استان کرمانشاه قبل از انقلاب ۸۱ هزار مورد بوده و اکنون با افزایش ۱۰ برابری به ۸۳۲ هزار مشترک رسیده است و ظرفیت ترانس‌ها نیز در استان کرمانشاه بعد از انقلاب به ۲۳ برابر و تعداد ترانسفورماتورها به ۵۰ برابر افزایش یافته است.

     

    الفتی‌نیا بیان کرد: صنعت برق تنها صنعتی است که بازار فروش مشخصی دارد و وزارت نیرو در راستای سیاست‌های تشویقی برق تولیدی نیروگاه‌‎ها را تا ۲۰ سال آینده به صورت تضمینی خریداری می‌کندبنابراین ۳۴ درصد برق مصرفی مربوط به بخش خانگی، ۱۵ درصد بخش عمومی، ۱۷ درصد کشاورزی، ۲۵ درصد بخش صنعتی، هفت درصد سایر مصارف و دو درصد روشنایی است.

     

    الفتی نیا در پایان در مورد وضعیت مصرف برق در تابستان سال آینده نیز گفت: باتوجه به کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های ادامه‌دار، تابستان سختی را از نظر میزان مصرف برق در پیش داریم که این موضوع باید از طریق رسانه‌ها به مشترکان اطلاع رسانی شود تا برق را به‌صورت بهینه مصرف کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.