حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 7 September , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1007 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
گردهمایی نویسندگان هفت استان در کرمانشاه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
  • آبان 19, 1402 ساعت: ۱۸:۱۷
  • شناسه : 2957
    1
    سمانیوز، همایش نویسندگان قلم با حضور استان‌های آذربابیجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، زنجان، کردستان و کرمانشاه امروز سه‌شنبه در سرسرای کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
    پ
    پ

    به گزراش سمانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه؛ هدف از برگزاری همایش ” قلم” همایش ” قلم” را تقویت نو نویسندگان جدید، ارتباط بیشتر با نویسندگان و فراهم کردن امکانات و شرایط برای آنها در راستای آشنایی با خانواده شهدا، زندگینامه، خاطرات و وصایای آنان در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد.

    «خسرو شهیدی» با تاکید بر اهمیت بالای هنر نویسندگی، افزود: همه هنرهای نمایشی مانند، فیلم، تئاتر، صدا و سینما زاییده و نتیجه کار نویسندگی و ادبیات است.
    وی در ادامه بیان داشت: شهدا با تمام وجود و از جان گذشتگی کار خودشان را برای دفاع از کشور انجام دادند و اکنون وظیفه ما است که با انواع و اقسام هنرها این فداکاری ها را ماندگاری، ضبط و ثبت کنیم تا برای نسل آیندگان فراموش نشود.

    شهیدی با بیان اینکه ذهن دانش آموزان و دانشجویان را باید از طریق هنر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم گفت: انتظار داریم از گنجیه های بی نظیر دوران دفاع مقدس جنبه های مختلف زندگی و آثار شهدا را برای زندگی امروز جامعه ارایه دهیم.

    وی همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۱ هزار جانباز و هزار و ۶۰۰ آزاده تقدیم کرده است از آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برای ارتباط بیشتر با نویسندگان خبر داد و گفت: امیدواریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام های مثبتی برداریم.

    فرهنگ ایثار و شهادت در همه اقشار جامعه باید پرداخته شود

    معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی نیز در این همایش با اشاره به مفاهیم و ارزش های ایثار و شهادت در جامعه، گفت: در جامعه به مفاهیم و کلیت فرهنگ ایثار و شهادت بسیار پرداخته شده، اما به طور مصداقی در اصناف کمتر توجه و ورود کرده ایم.

    «سجاد دادفر» در ادامه بیان کرد: به موضوع ایثار و شهادت باید به روش مساله محور بپردازیم تا در هر قشر و صنف و بازار الگوهای ویژه خودشان معرفی شود.

    وی به هجمه های فراوان رسانه های اجتماعی برای انحراف ذهن دانش آموزان و دانشجویان نسبت به آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس و حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اگر ما روایت دقیق و واقعی دوران دفاع مقدس انجام ندهیم دشمنان آن طور که خودشان می خواهند بازگو می کنند.

    دادفر به گردآوری دقیق اطلاعات و تحلیل درست آن تاکید کرد و گفت: با پردازش صحیح این اطلاعات می توانیم در هر بخش و هنری روایت های جذاب و نو و جدید مطابق نیاز امروز جامعه اریه دهیم.

    روایت ها را باید از خود خانواده های شهدا دریافت کنیم

    نورالله موسوی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این همایش از تمام نویسندگان حاضر خواست در نوشتن های خود به خانواده و اطرافیان شهدا مراجعه و فقط هر آنچه که آنها می گویند، بنویسند و این برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کفایت می کند.

    نویسنده کتاب” فرنگیس” نیز در این همایش به بمباران این روزهای شهر “غزه” فلسطین توسط رژیم صهیونیسم غاصب و انتشار دردناک کشته و زخمی شدن کودکان، زنان و بیگناهان در شبکه های تلویزیونی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: یک روز ما نیز همانند این کودکان زیر بمباران شدید کشته و زخمی می شدیم ولی کسی نبود عکس آن را بگیرد و منتشر کند.

    مهناز فتاحی تاکید کرد: امروز خاطرات آن روزها را باید از دل مردم درگیر در جنگ و خانواده شهدا بیرون بکشیم، زیرا مردمان آن روز دانه دانه از جمع ما دارند می روند و خاطرات آن روزها را اگر جمع و ضبط نکنیم فراموش می شود.

    وی بیان کرد: همه کشور ها ادبیات پایدار برای انتقال به نسل جوان و نوجوان خود دارند و برای آن ارزش ویژه قائل هستند که چگونه از هویت و سرزمین خودشان دفاع کردند و ما نیز باید با روش صحیح و درست به آن بپردازیم.

    گفتنی است در پایان این همایش از سه نویسنده مطرح دوران دفاع مقدس تجلیل شد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.