حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳ Friday, 26 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 943 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
دریافت و ارسال بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر مواد نفتی در سال گذشته
شناسه : 2481
2
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب: سمانیوز_ مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب اعلام کرد: دریافت و ارسال مواد نفتی با حداکثر توان و ظرفیت انتقال با استفاده از خطوط لوله حوزه استحفاظی این منطقه میسر است.
ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : زانا نیوز
پ
پ

به گزارش سمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه غرب؛ مهندس نادر سلحشور به مناسبت گرامی داشت هفته دولت، بخشی از مهم ترین فعالیت های انجام شده و در دست اقدام را در طول یک سال گذشته تشریح کرد.

وی ضمن تبریک هفته دولت به تمامی دولت مردان گفت: هفته دولت پاس داشت مقام مردانی است که وجود خویش را وقف خدمت به جامعه کرده اند. این هفته یادآور خدمت گزاری بی ادعای بزرگ مردان تاریخ است. به همین دلیل این هفته بهترین فرصت برای بیان دستاوردها و خدمات نظام اسلامی است.

وی منطقه غرب را یکی از مناطق دوازده گانه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران معرفی کرد و عنوان داشت: این منطقه وظيفه نقل و انتقال نفت‌خام و فرآورده های نفتی را در ناحيه جغرافيايي غرب كشور برعهده دارد. که شامل مراکز انتقال نفت شهید قمری، پايطاق، كرمانشاه و دو تاسیسات انتهایی كرمانشاه و سنندج می باشد.

مهندس سلحشور در ادامه؛ تأمين خوراك نفت‌خام پالايشگاه كرمانشاه، تأمين فرآورده‌هاي نفتی استان‌هاي كرمانشاه، کردستان و بخشی از استان ایلام، تأمين خوراك نفت سفيد پتروشيمي (L.A.B) و تأمين خوراك نيروگاه سيكل تركيبي سنندج را از مهمترین وظایف این منطقه عنوان کرد.

وی اعلام کرد: سال گذشته بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون لیتر نفت خام و فرآورده از طریق خطوط لوله ی ۸ اینچ انتقال نفت خام نفت شهر- کرمانشاه، ۱۰ اینچ انتقال فرآورده کرمانشاه- سنندج و ۱۶ اینچ انتقال نفت خام و فرآورده برداسپی- کرمانشاه دریافت و به شرکت های مقصد ارسال شد.

وی افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۴۳ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۱ لیتر نفت خام و ۴۸۰ میلیون ۸۱۲ هزار و ۴۳۰ لیتر فرآورده با مجموع ۹۲۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۴۸۱ لیتر از طریق خطوط لوله حوزه استحفاظی این منطقه دریافت و ارسال شده است.

مدیر منطقه غرب در ادامه به بخشی از مهم ترین پروژه های در دست اقدام اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین پروژه ها، تعویض پوشش ۲۳ کیلومتر از خط لوله ۸ اینچ انتقال نفت خام نفت شهر- کرمانشاه است که عملیات اجرایی آن با هدف افزایش ضریب ایمنی خط و پایداری عملیات نقل و انتقال مواد نفتی در دست اقدام و پیگیری است.

مهندس سلحشور افزود: تاکنون تعویض پوشش ۳ کیلومتر از این خط در محدوده پایطاق تا کرمانشاه انجام شده و تعویض پوشش ۷ کیلومتر آن نیز از ابتدای خط تا کیلومتر ۷ در حال برگزاری مناقصه است. باقی مانده پروژه نیز در دست بررسی و پیگیری است.

وی در ادامه سخنان خود به دیگر پروژه های در دست اقدام اشاره کرد و عنوان داشت: اکسپوز(نمایان) کردن منیفولدهای مرکز انتقال نفت شهید قمری از جمله فعالیت های در دست اقدام است که با بهره گیری از توانمندی کارکنان این منطقه در شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا و گرمای شدید نفت شهر با دمای بیش از ۴۵ درجه سانتیگراد در حال انجام است.

مهندس سلحشور افزود: اکسپوز نمودن این منیفولدها در راستای اجرای دستورات مدیر خطوط لوله و برای جلوگیری از خوردگی، آلودگی خاک، رویت نشتی احتمالی و همچنین سهولت کار نیروهای بهره بردار در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: این پروژه تاکنون بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیش بینی می شود تا پایان مهرماه سال جاری به اتمام برسد.

وی در ادامه؛ ساخت مارکرهای بتنی برای نصب بر روی تمامی مسیرهای خطوط لوله، ترمیم و توسعه سد و آب نما و اجرای C.C.W در مسیر خط لوله ۱۰ اینچ و اجرای سیستم روشنایی انبار مازاد و غیره را از دیگر پروژه های در دست اقدام عنوان کرد.

مهندس سلحشور از نیروی انسانی به عنوان مهم ترین سرمایه های شرکت نام برد و اظهار داشت: برای رفاه و آسایش کارکنان در مراکز انتقال نفت طرح های خوبی در حال انجام است که از جمله آن ها می توان به احداث مامور سرا در مرکز انتقال نفت شهید قمری اشاره کرد.

این پروژه توسط مهندسی طرح های شرکت اجرا شد که با توجه به شرایط سخت کارکنان در این مرکز انتقال نفت و نبود استراحتگاه مناسب برای رفاه و آسایش آنان به زودی افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: امسال نیز مامور سرای تاسیسات انتهایی سنندج به بهره برداری رسید که شامل دو سوییت ۸۰ متری است که هر یک دارای سه اتاق، سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشد.

وی همچنین از احداث هشت دستگاه اتاق برای استراحت کارکنان مرکز انتقال نفت پایطاق خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در حال انجام است.

وی یاد آور شد: در یک سال گذشته، ۴ باب مامور سرا نیز در شهر کرمانشاه تجهیز و به بهره برداری رسید.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب در ادامه به مهم ترین پروژه های انجام شده اشاره و اعلام کرد: تعویض پوشش سه هزار متر از خط لوله انتقال نفت خام نفت شهر- کرمانشاه، احداث ایستگاه حفاظت کاتدی جدید در مسیر خط لوله ۱۶ اینچ انتقال نفت خام و فرآورده برداسپی- کرمانشاه به منظور پوشش بهتر خط لوله و برای جلوگیری از خوردگی، تعویض ۱۲۵۰ متر از خط لوله ۸ اینچ نفت شهر- کرمانشاه، جابجایی و تغییر مسیر ۳ هزار متر از خط لوله ۱۰ اینچ کرمانشاه- سنندج به دلیل قرار گیری در حوزه آبگیری مخزن سد ژاوه، احداث- توسعه و تعمیرات سد و آب نما در مسیر خط لوله ۱۶ اینچ برداسپی- کرمانشاه به تعداد ۱۱ مورد، تسطیح مسیر ۳۰۰ کیلومتر از خطوط لوله ۸، ۱۰ و ۱۶ اینچ، نصب و راه اندازی سامانه اعلان و اطفای حریق اتاق سرور و ایستگاه های رادیویی منطقه، جابجایی ۸۰ متر از خط لوله ۸ اینچ در تقاطع با بزرگراه کربلا و احداث حوضچه ولوها و تقاطع های مسیر خطوط لوله را می توان از مهم ترین فعالیت های انجام شده این منطقه عنوان کرد.

مهندس سلحشور با بیان این مطلب که در یک سال گذشته هیچ گونه نشتی و یا پارگی خط به دلیل خوردگی و یا پوسیدگی در خطوط لوله انتقال مواد نفتی حوزه استحفاظی گزارش نشد؛ اعلام کرد: انتقال ایمن و پایدار مواد نفتی در حوزه استحفاظی این منطقه و عدم نشتی و یا پارگی خط، نتیجه عملکرد مطلوب سیستم های ایمنی خطوط و همچنین تلاش های شبانه روزی و مضاعف نیروهای فنی- عملیاتی- حراست و پشتیبانی است.

وی ضمن تقدیر از تلاش کارکنان واحدهای ستادی و عملیاتی منطقه عنوان داشت: منطقه غرب آمادگی دریافت و ارسال مواد نفتی با حداکثر توان و ظرفیت را دارا می باشد. کارکنان این منطقه به صورت مستمر و شبانه روزی در تلاش هستند تا با انجام پروژه های مختلف، اجرای ایمن سازی در تمام طول خطوط لوله، بازدید های مستمر و روتین و همچنین جلوگیری از تجاوز معارضین به خط، خطوط لوله انتقال را در حالت ایمن و پایدار قرار دهند.

وی با بیان این مطلب که یکی از مهم ترین فعالیت های این منطقه، تامین سوخت جایگزین نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در فصول سرد سال است؛ اذعان داشت: این اقدام با هدف اولویت مصرف انرژی در بخش خانگی صورت می گیرد. زیرا این نیروگاه از گاز به عنوان سوخت استفاده می کند. اما در مقاطع زمانی که معمولا با افت فشار گاز مواجه می شوند، نفت گاز به عنوان سوخت جایگزین مورد استفاده قرار می گیرد.

مهندس سلحشور ادامه داد: انتقال سوخت به این نیروگاه از طریق خط لوله ۱۰ اینچ به طول ۲۵ کیلومتر از تاسیسات انتهایی سنندج تا نیروگاه انجام می شود.
وی گفت: تامین سوخت این نیروگاه به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده منطقه و با توجه به اینکه استان کردستان در انتهای خطوط لوله انتقال گاز قرار دارد؛ از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه غرب در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مخابرات در شرکت اشاره کرد و بیان داشت: بخش معاونت مخابرات این منطقه با داشتن ۱۱ ایستگاه مخابراتی به استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان و بخشی از لرستان، خدمات مخابراتی ارائه می دهد و ارتباطات مخابراتی مدیریت های نفتی این استان ها را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: سال گذشته با تمهیدات و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت، مخابرات عملکرد مناسب و قابل قبولی داشت به نحوی که قطعی خطوط مخابراتی به حداقل ممکن رسیده است.

مدیر منطقه غرب، نصب و راه اندازی SAN Storage و تغییر هم بندی (topology) شبکه ذخیره سازی داده ها و انجام پشتیبان گیری اتوماتیک از شبکه و سرورها، اجرای پروژه نصب و راه اندازی سیستم های اطفای حریق در تمامی ایستگاه های مخابراتی، اتاق سرور و اتاق معاون مخابرات، اجرای پروژه CCTV یا حفاظت الکترونیک در تاسیسات انتهایی سنندج و رفع اشکال و پایدار سازی تمامی لینک های مخابراتی را از دیگر فعالیتهای انجام شده در حوزه مخابرات برشمرد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما همواره با استفاده از منویات مقام معظم رهبری و مدیران ارشد شرکت در امر به تحقق رساندن اهداف شرکت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و در ماموریتی که به عهده ما واگذار شده تا رسیدن به نتیجه مطلوب از پای نخواهیم نشست.
شرکت خطوط لوله و مخابرات
شرکت خطوط لوله و مخابرات
شرکت خطوط لوله و مخابرات

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.