حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 943 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
پای تعزیرات به تاراج قارچ کوه‌های سرپل‌ذهاب باز شد
شناسه : 4925
1
سمانیوز، مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه، از جریمه یک ‌میلیارد ریالی قاچاقچی قارچ کوهی خبر داد.
ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : رهاورد آنلاین
پ
پ

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه،ازجریمه یک ‌میلیارد ریالی قاچاقچی قارچ کوهی خبر داد

به گزارش خبرنگار سمانیوز به نقل از رهاورد آنلاین ، استان کرمانشاه از قدیم‌الایام رویشگاه گیاهان خوراکی متعددی بوده؛ گیاهانی که هم خاصیت درمانی دارند و هم سفره‌های مردم را در بهار رنگین می‌کنند.

 

حدود ۲۰۰ گونه انواع گیاهان دارویی در رویشگاه‌ها، دامنه کوه‌ها و عرصه‌های طبیعی کرمانشاه وجود دارند که حدود ۲۰ نوع آن‌ها همچون قارچ، گیلاخه، کنگر، شنگ، پغازه، گل گاوزبان، ریواس و… خوراکی هستند که غذاهای مختلفی از آن تهیه می‌شود.

این هدیه‌های طبیعت خواص درمانی فراوانی دارند و مواد مورد نیاز برای سلامتی را در بردارند و بهره‌برداری از این گیاهان هرساله تکرار می‌شود که باید مراقب برداشت بی‌رویه این گنج‌های سبز کوهستان‌های استان باشیم.

متأسفانه هجوم و سرازیر شدن افراد به دامنه‌های کوهستان‌های استان و پرکردن کیسه‌های خود از گیاهان و سبزیجات کوهی آن هم به صورت ریشه‌کن کردن آن‌ها، سبب نگرانی‌هایی برای دوستداران منابع طبیعی و محیط زیست شده به طوریکه قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه، از جریمه یک میلیارد ریالی قاچاقچی قارچ کوهی خبر داد.

شاهی افزود: پرونده قاچاق ۲۰۰ کیلوگرم قارچ کوهی به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در شعبه اول رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی سرپل‌ذهاب رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط قارچ کوهی، متهم را به پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی گفت: با گزارش پلیس امنیت اقتصادی پیرامون کشف قارچ کوهی از داخل نیسان وانت، پرونده این تخلف برای رسیدگی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی در خاتمه تصریح کرد: شهروندان عزیز استان می توانند شکایات و گزارش های خود را از طریق سامانه اینترنتی https://tazirat135.ir تعزیرات حکومتی ثبت و ارسال کنند تا پس از بررسی نتایج به اطلاع آنان برسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.