حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 943 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 2×
۷ هزار رای در مراجع حل اختلاف کار استان کرمانشاه صادر شد
شناسه : 4419
0
سمانیوز، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 7602 درخواست شکایتی کارگری در سامانه جامع روابط کار وصول شد، اظهار نمود: برای این تعداد، 7 هزار و 56 رای از طریق مراجع حل اختلاف کار در استان صادر شده که 2 هزار رای به صورت سازشی است.
ارسال توسط : نویسنده : فریده منصوری منبع : سمانیوز
پ
پ

 

 

به گزارش خبرنگار سمانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی در ارائه گزارش عملکرد روابط کار و مراجع حل اختلاف کار در سال ۱۴۰۲، تعداد دادخواست های(شکایت) طرح شده از سوی کارگران در سال ۱۴۰۲، را ۷ هزار و ۶۰۲ مورد اعلام کرد و در این خصوص اظهار نمود : طی این مدت و پس از رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار استان، ۷ هزار و ۵۶ دادنامه(رای) صادر شد.

 

وی افزود: از تعداد درخواست های وصولی در سامانه روابط کار، ۶ هزار و ۲۹ دادخواست مربوط به مرجع تشخیص و ۱۵۷۳ دادخواست تجدید نظر بوده که از این تعداد ۵ هزار و ۳۶۱ رای در مراجع تشخیص و ۱ هزار و ۶۹۵ رای در مراجع حل اختلاف صادر شد.

 

وی با اشاره به نقش‌آفرینی مراجع اختلاف کار در استان کرمانشاه در رسیدگی دقیق به پرونده ها و صدور رای برای طرفین کارگر و کارفرما، گفت: دغدغه اصلی این اداره کل و نیز مراجع تشخیص و اختلاف، صرفاً رسیدگی به پرونده ها از حیث کمی نیست، بلکه هدف ما احقاق حقوق مردم ضمن تلاش بر مصالحه و اشتغال مجدد کارگر و احیاء روابط دوستانه طرفین است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از تعداد آرا صاده در استان حدود ۲ هزار پرونده به صورت سازشی بوده است، اضافه نمود: خوشبختانه ۲۹ درصد از آرا صادره به سازش بین کار و کارگرفرما ختم شده است.

 

وی افزود: مدت زمان رسیدگی به پرونده های شکایات کارگر و کارفرما در مراجع حل اختلاف استان کرمانشاه در پایان سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۱۳ روز بوده و هم اکنون به ۴۰ روز کاهش یافته است .

 

احمدی با بیان اینکه کلیه ی شرکت های پیمانکار ملزم به داشتن گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت شرکت در مناقصات دولتی هستند، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۶۴ شرکت خدماتی توسط کمیته تعیین صلاحیت استان بررسی و تأیید صلاحیت شده اند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه کلیه شرکت‌های خدماتی پیمانکاری تأمین نیروی انسانی و مؤسسات مشابه تابع مقررات قانون کار می‌باشند و باید طرح طبقه بندی مشاغل را رعایت و از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تائیدیه لازم را اخذ نمایند، ادامه داد: در سال گذشته ۷۵ شرکت خدماتی پیمانکاری تامین نیروی انسانی مشمول در استان، تائیدیه صلاحیت طرح طبقه بندی را از این اداره کل در

یافت نمودند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.